Jak inaczej namówić do usługi lub towaru niż przekonując możliwego konsumenta, że to, co proponujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Pokazać mu to oczywiście na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.
Kaizen Media
Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w jakiej nadawca nie jedynie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale także pozwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego rodzaju reklamy są pewną nowością, wskutek tego, że uprzednio nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Obecnie reklamą interaktywną równie odpowiednio można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma prawo głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja inaczej możliwość decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interakcyjnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego typu reklam na pewno zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w której chodziło o to, by odbiorca w stanie w pojedynkę zaprojektować swój osobisty smak deseru, scalając poszczególne jego składniki
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni bardzo dobrą na facebook, jeśli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z kodem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, wolno było ujrzeć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Aby reklama interaktywna była wydajna musi nie jedynie kojarzyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, żeby kontrahent, jaki już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, który przyzwoicie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem wcześniej angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest najczęściej ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na domenę czy banner, ale cały szereg narzędzi, jakie umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on słuszny technicznie oraz banalny.